Första dan i skolan och lite till

haha nä det är inte jag som börjat i skolan...men väl mina tjejer *asg*.
Min minsta har börjat nu i 6-års verksamhet och första dan gick nog rätt bra....nästan det första hon frågade var om hon fick gå hem till Julia *asg*.
Alexandra verkar också ha haft en bra dag då hon började 3:an idag.....bland det första hon frågade var om hon fick åka hem till Claudia *Asg*
Det ska börja i 110 på en gång...haha....men det löser nog sig *flinar*, tror vi ska börja med lugna veckan iaf....vad nån annan än säger.
Var ute och gick med H idag och det var supertrevligt...sen så fick jag med mig lite kläder till Teres från hennes flicka (Alexandras kompis) och teres var supernöjd :) mkt super hehe.....
Var till AF idag....får man verkligen sitta och säga "Du måste fundera ut om du vill bo kvar här eller inte" ?? Bara för att man inte är överdrivet intresserad av att arbeta inom handeln..."Det är lättare att få ett jobb om man redan har ett och man kan bevaka jobben på ett helt annat sätt internt". Sen så säger jag att det är ju inte många jobb som är heltid...."Då har man ju aktivitetsgarantin"....haha jobba OCH vara inskriven i aktivitetsgarantin......går inte riktigt ihop tycker jag.....Vad ska jag säga??? Men en sak säger jag då iaf....Jag tänker bo kvar här och kommer troligen inte att jobba inom handeln.....hon sa förresten samma sak om det där med att gå yrkesfinska kursen....fan jag har klarat av att bo här hur länge som helst utan att kunna finska....visst förstår jag kanske vissa ord, men inte ett sammanhang....men vi bor väl ändå i sverige....vad jag vet så är det inte så många i torneå som pratar svenska frivilligt.....

Nå nu ska jag gå och smälta det här fy fan säger jag bara......

Tack och hej
- Leverpastej -

Kommentarer
Postat av: Ulle

Blev det kurs för dig eller?

2006-08-29 @ 18:41:20
Postat av: Linda

Blev så jävla arg när jag hörde från morsan, int fan ska man väl måsta tvingas till att lära sig finska för att kunna bo i SVERIGE bara för att det är en gränsstad!!
Måste dem städer som gränsar mot tex Norge lära sig norska eller?????
Fattar inte att dem ens har mage att påstå nått sånt från af! O att alla sen ska jobba inom handeln dessutom! Hur går det ihop????????????
Börjar vara dags för lite nytänkande på AF!!!!!

2006-09-03 @ 21:26:28
Postat av: Linda

uppdatering tack!!!

2006-09-08 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0