Melodifestival, Let's Dance, Idol

Än en gång så blir man förvånad över melodifestivalens upplösning....jag frågar: hur röstar folk egentligen?

Nu tycker jag inte att låten är jätte dålig på nåt sätt...MEN...den ska ju "slå" utomlands och det gör nog inte denna låt. Nytt för i år var de olika länderna som röstade och där ser man hur olika de hade...tror inte någon av de jurygrupperna hade vinnarlåten på höga poäng.

Borde man inte ändra röstningen på nåt sätt? Jag har ingen lösning på hur! men Let's Dance är ett bra exempel....många bättre dansare har åkt ut och nu återstår 3 st varav 1 är poppis på helt andra grunder än dansen...han gör sitt bästa och är bättre än andra "soffliggare" som inte sätter sin fot på dansgolvet....men om man ser till det dansmässiga så borde han ha åkt ut för ett tag sen....Gissa om jag blev förvånad i början av Let's Dance då Agneta Sjödin åkte ut...jag hade tippat henne typ i det skedet tävlingen ligger nu.
Läste i en kvällstidning om hur juryn i Let's Dance hade agerat för att "få ut" Willy....MEN....då borde man nog ändra reglerna så att de "kan" vara ärliga och säga vad de tycker ist för att bara "sockra" så att folk ska tappa garden ;) och "glömma" att rösta.

Det här fenomenet har ju också funnits i Idol också i flera säsonger. Vilket också kan bli lite snett för kanske den bästa inte kommer fram egentligen utan kanske någon "liten tomte" som en massa småtjejer/hysteriska fans röstar fram.

För att inte tala om alla grupper på fejjan som bildas eftersom "någon" behöver det i något tv-program...sen kan man också förundras över alla som går med i dessa grupper :D Visst går jag också med i grupper för skojs skull...men man kanske inte behöver haka på ALLT och ALLTING som bildas på fejjan :D  Litet filter kanske man ska ha....men det är min åsikt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0