Okej då...

...Det har blivit nytt år!! 2010 har kommit och som det verkar för att stanna :)

Julen kom och gick rätt snabbt....det är rätt kul att ju äldre man blir desto snabbare går julen och andra "högtider". När man var liten så var allt mer spännande och det blev ju aldrig det man såg fram emot. Som t ex midsommarfesten på Seskis...oj vad den var stor då!! kan jag tycka nu...hehe...visst var det nog mer folk och så men troligen så var den inte "större" än vad man tycker nu på senare år.
Samma var det med jularna...farmor och farfar var alltid på julafton och sen när man skulle dansa ut julen så var alla kusiner samlade och vi dansade ut julgranen i köket hemma hos oss...hur kul som helst! Vad gör man nu? Jo, de flesta plockar undan julen till nyåret!! Varför? Jag älskar julbelysningen och den får vara uppe ett tag i januari...iaf till 20e dag knut, som det ska vara! Sen så älskar ju Teres julgranen och vill gärna att den ska vara kvar läääänge :D

Konstaterade också att det var jätte länge sen jag var till frisören...inte nu så att det är ett halvår sen....men det känns så i håret...allt är platt och ligger neråt haha...förutom håret i nacken som bullar upp sig när man har på sig ytterjackan. Så nästa vecka blir det ett utlandsbesök till Kitta för att bättra på imagen :D Syrran var dit och det var en stooor hit!! *Linda lägg ut bilder på dig, annars gör jag det*

Konstaterade att trumpetspelandet för Teres har gått framåt och hon får fina toner ur trumpeten...tror det gjorde mycket att hon spelar på en stor än pockettrumpeten hon hade tidigare :) *Keep on playing trumpet*

Har varit nu i dagarna 2 i Kukkolaforsen och lärt mig hur jag lägger upp produkter på heartoflapland.com :) mkt kul att träffa andra från norrbotten. Maten var suuuuper god.....sikgratin rekommenderas!!
Sen så är det också kul att se hur forsen är olika dagar...igår var det inte så kallt och då rök det nästan inte alls från det öppna vattnet...men idag var det som en "dimmbank" över det öppna vattnet och solen sken och det ramlade snö ned från de snötäckta trädgrenarna...var lite trollsk-stämmning.

I morgon är det dags att åka tillbaka till verkligheten...dvs jobbet hihi....sen är jag ledig några dagar :D ska bli skönt :D

Nu ska jag lyssna färdigt på Symphony no9 av Dvorak - sen måste jag nog ladda mp3an

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: elin

weho :D kul med en update

2010-02-18 @ 09:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0