Snö

Ooo jiistanes vad det kom snö igår...jag fick ta piasavakvasten för att sopa bort ett lager med 20 cm snö som hade placerat sig runt om bilen...tog en stund...P som kom till jobbet för att avlösa mig såg ut som en snögumma och hon sa att på gångvägarna så var snön uppe ovanför anklarna, men inga traktorer såg varker hon eller jag.
Fixade lite käk till mig och Teres igår...vi åt panerad skrubbafile, kokt potatis, broccoli och champinjoner...vilket var suuuper gott!! Men efter maten så tänkte jag chilla...men det gick ju också bra!! mohaha...då hörde vi en traktor på andra gården! och det stämde! Jag drog på mig kläder och började sopa av bilen så att han skulle kunna skotta vår parkeringsplats bättre...så jag passade på att hämta hem Alexandra från M-lund.
Ringde A och sa att jag är på väg...kryssade mig fram efter vägen till M-lund...halva vägen dit så fick jag hålla rutan ren inifrån...A hoppade in i bilen och jag fick besked att hon hade feber! men hon hade iaf fått en tablett...men hon hade kunnat komma hem redan när jag åkte från jobbet...well....väl hemma igen så hade T kommit sig ut och höll på med nåt "projekt" ute i en snöhög på gården. Jag skottade lite kring bron och kring bilen, resten hade traktorn tagit.
Resten av kvällen flöt på och när jag tänker efter så gjorde jag nog inget specifikt haha...om man inte räknar med vila i sängen räknas :D men jag pratade lite med P som ringde från jobbet och så var det dags för Fångarna på Fortet! :D Naturligtvis finalavsnittet...så nu undrar man ju vad som kommer att visas på lördagskvällarna i tv4...men det återstår att se
Nu ska jag kolla på fröken febrig!
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0